Diş Hekimliği Fakültemizde Hasta-Hekim İletişim Teknikleri
Diş Hekimliği Fakültemiz tarafından akademik ve idari personele yönelik ‘Hasta-Hekim İletişim Teknikleri’ konulu konferans düzenlendi.
Diş Hekimliği Fakültesi Konferans Salonu’nda düzenlenen programa Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İhsan Hubbezoğlu, Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Recai Zan, Uzman Klinik Psikolog Aslıhan Er, akademik personel ile idari personel katıldı.
Uzman Klinik Psikolog Aslıhan Er, iletişimin genel bir tanımını yaptıktan sonra, “İletişim yaşamımızın tamamını kapsar. Sosyal yaşam içerisinde sağlıklı iletişim, sağlıklı toplumun oluşması ile doğru orantılıdır. Doktor personel veya çalışan ile hasta arasında kurulacak ilişkide iletişimsel niteliği, türü, boyutu ve etkinliği önemlidir. İletişim kanallarının kapalı olması sağlık sektöründe toplumsal ve sosyal sorun olarak görülmektedir. Sağlık personelinin kendi aralarında kullandıkları dili, hasta ile kurulan iletişime taşıması önemli sorunlardan biridir. Sağlıkla ilgili öngörüler kendiliğinden oluşmamaktadır. Kanaatlerin olumlu veya olumsuz yönde gelişimi doktorların uyguladığı tedavinin yanı sıra doktor-hasta iletişimindeki karşılıklı başarıya veya başarısızlığa dayalıdır. Sağlık sektöründe çalışan bireyler etkili iletişim yöntemini tam anlamıyla hastalara uygularlarsa kişilerin sağlık inancına karşı pozitif düşüncelere otomatik olarak yönelim olur.” dedi.
Soru cevap şeklinde devam eden programın ardından Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İhsan Hubbezoğlu, Uzman Klinik Psikolog Aslıhan Er’e teşekkür belgesi verdi.