Waldorf Materyal Sergisi

Çocukların eğitim sisteminde duygularını ön plana çıkaran, onların hayal dünyalarını geliştiren, eğitimi sanata dönüştürmeyi amaç edinen Waldorf Materyal Sergisi gerçekleştirildi.

 

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi 15 Temmuz Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen sergiye, Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Sebahattin Kartal ve Suşehri Timur Karabal Meslek Yüksekokulu Öğr. Gör. Dr. Didem Kayahan Yüksel ve şehrimizdeki farklı okullardan öğretmenler katıldı.

 

Farklı şekillerde Waldorf Materyallerinin olduğu sergi ile ilgili görüşlerini dile getiren Dr. Didem Kayahan Yüksel, “Bugün waldorf materyalleri ve waldorf yaklaşımı ile ilgili bir sergi düzenledik. Bu bir tasarım sergisi. Burada temel amacımız, okul öncesi öğretmenlerine yaklaşım hakkında bilgi vermek ve materyallerin ne şekilde kullanıldığını göstermek. Waldorf materyalleri temelde yarı yapılandırılmış materyaller olarak karşımıza çıkıyor. Mümkün olduğunca çocuğun hayal dünyasının gelişmesine katkı sağlayacak, daha az yapılandırılmış malzemeleri kullanıyoruz. Bu yaklaşımın temel faydası özellikle yaşadığımız yüzyılın gerekliliklerine ayak uydurmakla ilgili. Eğitim verirken çocuğumuza bir malzeme, materyal aldığımızda bunun mümkün olduğunca yapılandırılmış hâlini alıyoruz. Bu oyuncakların çok güzel özellikleri var. Ancak tek bir amaçla veya iki amaçla kullanılabiliyor. Bizim bu gördüğümüz ham ve doğal malzemelerden yapılmış materyallerse çocuğun tamamen zihninin sınırlarının alamayacağı kadar geniş şeyler yapmasına olanak sağlıyor. Bir diğer olumlu yanı ise doğal malzemeler kullanılması, bu da çocuğa ve çevreye daha yararlı.” dedi.

 

Üniversitemiz Teknokent’te yaklaşık 150-200’e yakın oyuncak koleksiyonumuzun oluştuğunu belirten Dr. Öğr. Üyesi Sebahattin Kartal sergi ile ilgili olarak, “Yaklaşık 6 yıl önce Cumhuriyet Teknokent’te bir proje ile başvurduk. Çocuklara “fem matematiği” neden öğretemiyoruz fikriyle başlamıştık ve bununla ilgili pek çok eğitim materyalleri tasarladık. Sonra baktık ki, sorun ortaokul ve lise değil; aslında erken çocukluk dönemlerinde. Bunula birlikte çalışmalarımızı bilimsel oyuncaklara yoğunlaştırdık. ‘Kültürümüze ait oyuncaklarla birlikte farklı kültürlerdeki oyuncakları harmanlayabilir miyiz?’ Bugün burada gördüğümüz oyuncaklar Alman eğitim sisteminde çok yaygın olan Waldorf yaklaşımına ilişkin materyaller. Bunları Cumhuriyet Teknokent’te geliştirdik. Bunların alternatif bir eğitim aracı olarak sunulmasını arzu ettik. Çocuk bu oyuncaklarla oynarken hem kültürel değerlerini öğrenmiş olacak hem de Waldorf felsefesine göre farklı şekillere sokulabilen oyuncaklarla hayal dünyasını geliştirecek. Bununla ilgili Bilim Merkezlerine yönelik olarak çocuk eğitimlerini destekleyecek birçok ürün Cumhuriyet Teknokent’imizde mevcut. Şu anda AR-GE çalışmaları hızla devam ediyor ve tüm Türkiye’ye ve dünyaya buradan açılmak istiyoruz.” diye belirtti.

 

Sergiyi ziyaret eden öğretmenlerden Sivas Merkez Şehit Erdal Çetin İlkokulu Eğitim Öncesi Öğretmeni Nihal Ünlü Çalıker ise, Waldorf yaklaşımın çocukların kendi hayal dünyalarına katkı sağlayacağını söyledi.