“Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret” Konulu Konferans Düzenlendi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi (SCÜ) İletişim Fakültesi tarafından Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret başlıklı konferans düzenlendi.
İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen programa İletişim Fakültesi Dekan Yardımcıları Doç. Dr. Murat Toksarı, Dr. Öğr. Üyesi İsmail Demirbağ, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.
İletişim Fakültesi Radyo Televizyon Sinema Bölümü öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Gültekin Akçay moderatörlüğünde gerçekleştirilen programda; Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğretim görevlisi Dr. Öğr. Üyesi Özal Karadeniz, N11 Güney Anadolu Satış Müdürü Cihangir Eraslan, N11 Güney Anadolu Satış Uzmanı Kemal Aksoy ve Perfect Ajans Sahibi Hasan Efe’nin konuşmacı olarak yer aldılar.
Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan programda ilk olarak söz alan Dr. Öğr. Üyesi Akçay, “Türkiye’de ve Dünyada Elektronik Ticaret” adlı sunumunda “E-Ticaret: Telekomünikasyon Ağları ile Yapılan İşlemler, İnternetten Pazarlama: Ürünlerin Geliştirilmesi, Fiyatlandırılması, Tutundurulması, Dağıtılması; E-Ticaretin Dünyadaki Durumu, E – Ticaret’te Devletin Görevleri” gibi konularda bilgiler verdi.
Ardından konferansta konuşan N11 Güney Anadolu Satış Müdürü Eraslan, salgın, zamansızlık, insan ihtiyaçlarının artması ve çeşitlenmesinin internet tabanlı ticaret oranını arttırdığını ifade ederek, “2021 yılında ülkemizde e-ticaret hacmi yüzde 69 artarak 3 yüz 81,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Sipariş adetleri ise yüzde 46 artarak 2 milyar 297 milyon adetten 3 milyar 347 milyon adede yükseldi. E-ticaretin genel ticarete oranı 2021 yılında yüzde 17,7 olarak gerçekleşti” ifadelerini kullandı.
Sonrasında Dr. Öğr. Üyesi Karadeniz ise reklamın gelişimi, duraklamalar ve gerilemeler gibi konularda sunumunu gerçekleştirirken, “Reklamda Akıl-Kalp; E-Ticaret Reklamlarında: Mizah Çekiciliği- Ünlü Çekiciliği/Stratejisi, Rasyonel Çekicilik, Reklam ve Yaratıcılık, Satışlara Etki Eden Faktörler ve Reklamın Satış Amacı” gibi konularda bilgi verdi.
N11 Güney Anadolu Satış Uzmanı Aksoy ise firmanın trend, satış ve kâr marjı konularında bilgiler vererek, öğrencilere bu konuda çeşitli tavsiyelerde bulundu.
Perfect Ajans sahibi aynı zamanda Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü öğrencisi Hasan Efe ise firmasının kuruluş aşamasından bahsederek, “Dijital Pazarlama Nedir, Dijital Pazarlama ile Geleneksel Pazarlama Arasındaki Fark; Dijital Pazarlama Çeşitleri, Satış Ortaklığı ile Görüntülü Reklamlar” alanlarında deneyimlerini paylaştı.
Konferans, Dekan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Demirbağ’ın konuşmacılara teşekkür belgesi takdimi ile sona erdi.