Eğitim Fakültesi Öğrencilerinden Montessori Anasınıfı Gezisi
Geleceğimizin teminatı evlatlarımızın eğitiminde görev alacak öğretmenleri yetiştiren Üniversitemiz Eğitim Fakültesi öğrencilerinin fakültede aldıkları eğitimi desteklemek amacıyla eğitim kurumlarına çeşitli gezi ve ziyaretler düzenliyor.
Bu kapsamda Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalında görevli Dr. Öğretim Üyesi Aycan Buldur ve öğrencileri Sivas’ta ilk kez açılan İhsan Katurman Anaokulu'nda Montessori Sınıfına gezi düzenledi.
Montessori Ana Sınıfıile okul öncesi dönemde bulunan bireylerin kendi boyutlarında hazırlanmış ortamlarda kendi gücüne ve vücut yapısına uygun oyuncaklar ile oynayarak öğrenmeleri hedeflenmekte. Bu eğitim yaklaşımlarını yerinde gören Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencileri gelecekte kendilerinin de benzer sınıf ortamlarının oluşturulması konusunda bilgilendirildiler.
Montessori Yaklaşım Nedir?
Montessori eğitim programı okul öncesi yıllardaki çocukların gelişimlerini desteklemede önemli bir yer tutmakla beraber, okul öncesi dönemde alternatif bir eğitim imkânı da sunmaktadır. Montessori eğitimi çeşitli ülkelerde yaygın olarak uygulanmakla birlikte Türkiye’de de Montessori eğitimi veren okul öncesi eğitim kurumları sayısı gün geçtikçe artmaktadır.
Temeli bireysel eğitime dayanan Montessori eğitiminin amacı, çocuğun bağımsız olmasını sağlamak, çocuğa her şeyi bulabileceği ve gelişimini destekleyen en uygun çevreyi hazırlamaktır. Bu aktif katılım sayesinde çocuklar seçim yapma özgürlüğü kazanmakta, hangi materyalleri kullanacağını seçerken, neyi nasıl yapacağına kendisi karar vermekte bu eğitimle problem çözme, yaratıcılık ve iletişim becerilerine yönelik kazanımlar elde edilmektedir. Montessori eğitiminin amacı, sadece çocuğa bilgi aktarmak değil, çocuğun araştırma ve öğrenme isteğini uyandırmaktır.