Ders İmecesi Modeli Değerlendirme Toplantısı Yapıldı
Öğretmen eğitiminde birçok ülkede başarıyla uygulanan Japon Ders İmecesi (Lesson Study) Modeli Üniversitemiz ve Millî Eğitim Müdürlüğü arasında gerçekleştirilen bir projeyle hayata geçirildi.
Sivas İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile Cumhuriyet Üniversitesi arasındaki Eğitimde İşbirliği Protokolü kapsamında 29.05.2017-02.06.2017 tarihleri arasında gerçekleştirilen projeye Kazancılar, Mevlana ve Behrampaşa Ortaokulu’ndan matematik öğretmenleri katıldı.
Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mesut Bütün’ün yürütücülüğünü yaptığı projenin değerlendirme toplantısı, Sivas İl Millî Eğitim Müdürü Mustafa Altınsoy, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Aksu, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Dursun Yıldırım, okul müdürleri, öğretmenler ve yüksek lisans öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirildi.
Öğrencilerin öğrenmesini sağlayacak etkili matematik derslerinin grupça planlandığı, yürütüldüğü ve değerlendirildiği imece çalışmalarında konuların öğretiminde yaşanan ortak problemler belirlendi ve bunlar için çözümler üretildi.
Toplantıda konuşma yapan Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Aksu, “Eğitim ve eğitimli olmak gerçekten ayrıcalıklı olmaktır. Eğitimli olmanın en önemli özelliklerinden birisi de paylaşımdır. Bilgiyi, beceriyi, tecrübeyi, paylaşmaktır. İnanıyorum ki, Üniversitemizle Millî Eğitim Müdürlüğümüz arasındaki bu iş birliğinin semeresini alıyoruz. İnşallah bu proje eğitim adına faydalar getirir. Emeği geçen, özveriyle çalışan herkese çok teşekkür ediyorum.” dedi.
Millî Eğitim Müdürü Altınsoy yaptığı konuşmada, “Bugün Üniversitemizle imzaladığımız bir protokol çerçevesinde bir projeyi daha hayata geçirmiş ve bunun sonuçlarını kamuoyu ile paylaşmış bulunuyoruz. Eğitim Fakültemizi bizim için bir şans olarak görüyoruz. Bizler Eğitim Fakültesi’nden istifade ediyoruz, onlar da okullarımıza gelerek uygulamadaki sıkıntılarla ilgili görüş alışverişi yapıyorlar. Ders İmece Sistemini üç okulda uygulamaya başladık. Zümre öğretmenlerimiz karşılaştıkları zorlukları, yapılabilecekleri şeyleri konuştular. Zannediyorum ki, bu çalışma bize ufuk açmıştır. Diğer branşlarda nasıl uygulanabilir konusu da böylece görmüş oluyoruz. Eğitim birçok bileşenden oluşuyor. Tahta, masa, sıra vb. Fakat öğretmenler olmadan bunların hiçbir önemi kalmıyor. Bu anlamda öğretmenlerimizin uygulama noktasındaki eksikleri görüp bizlerle paylaşması proje açısından yeni teklifler getirmesi ve neticesinde Üniversitemizle yeni çalışmalar yapmamız bizlere ufuk açıcı olacaktır. Emeği geçen herkese teşekkür ederim.” ifadelerini kullandı.
Toplantıda proje sürecindeki deneyimler ışığında ileride yapılacak Ders İmecesi çalışmaları için bir yol haritası çizildi ve çalışmaya katılan öğretmenlere katılım belgeleri verildi.
Toplantı toplu fotoğraf çekimin ardından sona erdi.
HABERLE İLGİLİ VİDEOLAR İÇİN LÜTFEN TIKLAYINIZ: